Γενικές Οδηγίες Χρήσης

    AIGAIO RCB
  • Αρχική
  • Γενικές Οδηγίες Χρήσης

Γενικές Οδηγίες Χρήσης

Κατεβάστε από εδώ τις οδηγίες χρήσης για το P3 Wave GPS (2023)    

Κατεβάστε από εδώ τις οδηγίες χρήσης για το P3 Wave GPS (2022)    

Κατεβάστε από εδώ τις οδηγίες χρήσης για το NEO S 

1.Τρόπος εκκίνησης.

Α) Πριν ενεργοποιήσουμε την τηλ/νση τοποθετούμε όλους τους διακόπτες στην επάνω θέση και τον αριστερό μοχλό στην κατώτατη θέση του και κατόπιν ενεργοποιούμε την τηλ/νση με το πλήκτρο power το οποίο βρίσκεται στην κάτω δεξιά γωνία. Σε περίπτωση που κάποιος από του διακόπτες δεν βρίσκεται στις προαναφερθέν θέσεις τότε στην οθόνη εμφανίζεται ανάλογο μήνυμα και η τηλ/νση δεν ενεργοποιείται έως ότου τοποθετήσουμε τους διακόπτες και τον αριστερό μοχλό στις σωστές θέσεις. (εικ.1)

Εικ 1

 

Κατόπιν ενεργοποιούμε το σκάφος συνδέοντας το μεγάλο φις που βρίσκονται μέσα στο σκαφάκι με την μπαταρία του σκάφους. Από το εσωτερικό του σκάφους ακούγεται ένα επαναλαμβανόμενο μπιπ για 4 φορές και κατόπιν ο ήχος σταματάει. Αυτό σημαίνει ότι το σκάφος είναι έτοιμο για χρήση. 

Στην περίπτωση στην οποία ενεργοποιήσατε  την τηλ/νση και συνδέσατε την μπαταρία στο σκάφος αλλά ο κινητήρας του σκάφους δεν λειτουργεί και ακούγεται ένας επαναλαμβανόμενος ήχος από το εσωτερικό του, τότε Τοποθετήστε τον αριστερό μοχλό της τηλεκ/νσης στο κατώτερο σημείο και κατόπιν πιέστε το μικρό μεταλλικό κουμπί το οποίο βρίσκεται στην δεξιά πλευρά του μοχλού προς τα κάτω για 5 δευτερόλεπτα. 

ΠΡΟΣΟΧΗ .Δεν γίνετε χρήση του σκάφους αν η κατάσταση των μπαταριών είναι κάτω από 14 Volts* (για τετρασελη μπαταρία) και 11 Volts* (για τρίσελη μπαταρία)


2. Ενεργοποίηση συστήματος αυτόματης επιστροφής GPSF (Μόνο για τα μοντέλα με GPSF) 

1) Αφού έχουμε ενεργοποιήσει την τηλ/νση και έχουμε συνδέσει την μπαταρία στο σκάφος, περιμένουμε 20 με 60 δευτερόλεπτα έτσι ώστε να ενεργοποιηθεί η μονάδα GPS του σκάφους. ΠΡΟΣΟΧΗ: Δεν είναι δυνατή η λήψη δορυφορικού σήματος GPS σε κλειστούς χώρους . Όταν η μονάδα είναι έτοιμη προς λειτουργία θα ανάψει η λυχνία που βρίσκεται δίπλα από τον διακόπτη του GPS Ο χρόνος εντοπισμού σήματος του GPS είναι από 20 έως 60 δευτερόλεπτα και σε αυτό το χρονικό διάστημα δεν μετακινούμε το σκάφος.

2)Την στιγμή που το GPS έρθει σε επαφή με τον δορυφόρο τότε η λυχνία LED ανάβει και τότε πιέζουμε παρατεταμένα τον διακόπτη για τρία (3) δευτερόλεπτα έτσι λυχνία αναβοσβήσει 3 φορές, έτσι το σύστημα GPS αποθηκεύει τις συντεταγμένες τις οποίες βρίσκεται και το σκάφος είναι έτοιμο για χρήση.

Προσοχή: Κάθε φορά που αποσυνδέουμε και συνδέουμε εκ’ νέου την μπαταρία του σκάφους θα πρέπει να ακολουθούμε την διαδικασία αποθήκευσης των συντεταγμένων που προαναφέραμε.


3.Πλοήγηση σκάφους.

1) Αφού έχουμε ενεργοποιήσει την τηλεκατεύθυνση και το σκάφος τοποθετούμε την θηλιά της αρματωσιάς μας στο γάντζο απαγκίστρωσης ο οποίος ενεργοποιείται με τον διακόπτη που βρίσκεται στην πάνω αριστερή γωνία της τηλ/νσης.

2) Τοποθετούμε το σκάφος με προσοχή στο νερό προσέχοντας πάντα να μην χτυπηθεί το πηδάλιο, η προπέλα.

Μετακινούμε τον αριστερό μοχλό προς την επάνω θέση και το σκάφος μας κινείτε εμπρός. 

Μετακινώντας τον δεξιό μοχλό της τηλ/νσης δεξιά ή αριστερά το σκάφος στρίβει ανάλογα

ΠΡΟΣΟΧΗ. Σε καμία περίπτωση δεν οδηγούμε το σκαφάκι προς τα πίσω (όπισθεν) όταν έχουμε αγκιστρώσει την πετονιά μας στον απαγκιστρωτή διότι θα μπερδευτεί με την προπέλα η το πηδάλιο του σκάφους.

3) Κατευθύνουμε το σκάφος μας στο σημείο που θέλουμε να γίνει η απαγκίστρωση της αρματωσιάς μας. Την στιγμή που φτάσει στο προορισμό του και ενώ το σκάφος μας κατευθύνεται μπροστά, πιέζουμε το κουμπί της απαγκίστρωσης έτσι ώστε να αποφύγουμε τον κίνδυνο μπλεξίματος της αρματωσιάς μας στη προπέλα, πηδάλιο κτλ. Κατόπιν κατευθύνουμε το σκάφος πίσω στη στεριά. Αν κατά την απαγκίστρωση παρατηρήσουμε ότι η πετονιά μας συνεχίζει να ελκύεται από το σκάφος, μειώνουμε την ταχύτητα του σκάφους μας ομαλά μέχρι να νιώσουμε ότι η πετονιά μας απελευθερώθηκε.

Παρατήρηση: α) Μην κατευθύνετε το σκάφος σε απόσταση άνω των 100 μέτρων από την ακτή χωρίς να χρησιμοποιείτε κιάλια. β) Δεν προτείνεται η χρήση του σκάφους από άπειρους χειριστές αν ο κυματισμός του νερού ξεπερνάει τα 50 εκατοστά (6 Beaufort) ΠΡΟΣΟΧΗ . Σε καμία περίπτωση δεν αλλάζουμε τις ρυθμίσεις από το μενού της τηλεκατεύθυνσης. Κίνδυνος απορρύθμισης του σκάφους!!


4. Αυτόματη επιστροφή στην ακτή με το σύστημα GPS (Μόνο για τα μοντέλα με GPSF) 

Από την στιγμή που θα ενεργοποιήσουμε το σκαφάκι, η μονάδα GPS παρακολουθεί την κατάσταση της μπαταρίας του σκάφους καθώς επίσης και το σήμα της τηλεκατεύθυνσης ανά 300msec . Έτσι ο χειριστής έχει την δυνατότητα ενεργοποίησης της αυτόματης επιστροφής τους σκάφους, απενεργοποιώντας την τηλ/νση ή τοποθετώντας τον διακόπτη που βρίσκεται στην επάνω δεξιά γωνία της τηλ/νσης στην κάτω θέση. Στην περίπτωση που η τάση της μπαταρία του σκάφους πέσει κάτω από τα 15.0 Volts, τα φώτα του σκάφους μας ανάβουν και σβήνουν κάθε 3sec έτσι ώστε να μας ειδοποιήσει για χαμηλή μπαταρία. Στην περίπτωση που η τάση της μπαταρία του σκάφους πέσει κάτω από τα 13.0 Volts αν το η το σκαφάκι μας βγει εκτός εμβέλειας, απαγκιστρώνει την πετονιά που τυχών έχει και μπαίνει σε διαδικασία επιστροφής στην ακτή.

Προσοχή: Στην περίπτωση που ενεργοποιηθεί η αυτόματη επιστροφή του σκάφους από χαμηλή τάση μπαταρίας ΔΕΝ υπάρχει δυνατότητα ελέγχου από την τηλεκατεύθυνση και θα πρέπει να γίνει συλλογή του σκάφους ακριβώς πριν αυτό συγκρουστεί στην ακτή. Έτσι θα πρέπει να παρακολουθούμε την τάση της μπαταρίας του σκάφους μας από την οθόνη της τηλ/νσης και όταν αυτή φτάσει στα 14,5 Volts να γίνετε επαναφόρτιση της.

Κατά την διάρκεια της επιστροφής του σκάφους από απώλεια εμβέλειας στην ακτή υπάρχει περίπτωση να μπει ξανά στην εμβέλεια της τηλ/νσης, Σε αυτή την περίπτωση το σκαφάκι θα ακολουθήσει τις ανάλογες εντολές που θα έχει η τηλ/νση μας σε εκείνη την στιγμή. Όταν το σκάφος φτάσει σε απόσταση μικρότερη των 20 μέτρων από την ακτή θα πρέπει να ενεργοποιήσει εκ’ νέου την τηλ/νση έτσι ώστε να πάρει τον έλεγχο του σκάφους, έτσι ώστε να αποφύγει την σύγκρουση του σκάφους στην ακτή.

Προσοχή. Δεν ενεργοποιούμε τον διακότπη του GPS όταν το σκαφάκι είναι στην ακτή.


5.Φόρτιση μπαταρίας

ΠΡΟΣΟΧΗ: Η φόρτιση της μπαταρίας θα πρέπει να πραγματοποιείται σε ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΧΩΡΟ και ΠΟΤΕ μέσα σε χωρους με ευφλεκτα υλικά όπως κατοικίες, αποθήκες κτλ!!!! Επίσης ΔΕΝ φορτίζουμε μπαταρία η οποία έχει ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ ΤΑΣΗ από 3volt ανά στοιχείο διότι υπάρχει κίνδυνος πυρκαγιάς!!!

Η φόρτιση της μπαταρίας του σκάφους είναι τεχνολογίας LiPo και η φόρτιση της γίνετε μόνο με τον φορτιστή που έχει παραδοθεί στον χειριστή με την αγορά του σκάφους.

Σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει η τάση της μπαταρία μας να πέσει κάτω από τα 3.3 volt άνα στοιχείο (13.2 volts) διότι υπάρχει κίνδυνος καταστροφής της.

Η φόρτιση της μπαταρίας μας γίνετε με τον εξής τρόπο, βγάζουμε την μπαταρία μέσα από σκαφάκι και συνδέουμε το μικρό λευκό φις (balance connector) στο αντίστοιχο φις που βρίσκεται στον φορτιστή.

Η διαδικασία της φόρτισης μπορεί να διαρκέσει από 1 έως 10 ώρες, ανάλογα με την κατάσταση της μπαταρίας. Όταν ολοκληρωθεί η φόρτιση της μπαταρίας τότε στην οθόνη του φορτιστή θα εμφανιστή η λέξη FULL ή τα LED θα γίνουν πράσινα και τότε η μπαταρία είναι έτοιμη προς χρήση. Εάν για κάποιο λόγο η μπαταρία μείνει συνδεδεμένη για περισσότερο χρόνο από την ολοκλήρωση της φόρτισης δεν υπάρχει πρόβλημα. Αν για οποιοδήποτε λόγο ο φορτιστής εμφανίσει στην οθόνη κάποιο μήνυμα εκτός από την τάση της μπαταρίας, αποσυνδέστε την μπαταρία και επικοινωνήστε μαζί μας. 

Στη περίπτωση που χρησιμοποιείτε φορτιστή I-MAX για την φόρτιση της μπαταρίας, ακολουθείστε τις οδηγίες σε αυτό το  VIDEO 

ΠΡΟΣΟΧΗ: ΔΕΝ ΦΟΡΤΙΖΟΥΜΕ ΤΙΣ ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ ΣΕ ΚΛΕΙΣΤΟ ΧΩΡΟ


Α) Οδηγίες ασφαλούς χρήσης

Τοποθετούμε το σκάφος σε τέτοια θέση ώστε να αποφεύγεται η επαφή του πηδαλίου και της προπέλας με το έδαφος ή με άλλα αντικείμενα διότι υπάρχει κίνδυνος καταστροφής τους. Πριν ενεργοποιήσουμε την τηλ/νση και το σκάφος, τοποθετούμε τον αριστερό μοχλό της τηλ/νσης στην κατώτατη θέση καθώς και τους διακόπτες στην επάνω θέση. Ενεργοποιούμε την τηλεκ/νση και κατόπιν συνδέουμε την μπαταρία η οποία βρίσκεται μέσα στο σκάφος. Κατόπιν συνδέουμε την μικρή οθόνη της ένδειξης τάσης της μπαταρίας με μικρό λευκό φις.

Αφού έχουμε ενεργοποιήσει την τηλ/νση και έχουμε συνδέσει και την μπαταρία του σκάφους, θα ακούσουμε ένα διακεκομμένο ηχητικό σήμα από το εσωτερικό του σκάφους. Σε αυτή αυτό το σημείο το σκάφος είναι έτοιμο έτσι ώστε να λειτουργήσει στην μέγιστη ταχύτητα. ΠΡΟΣΟΧΗ. Αν δεν πραγματοποιηθούν τα παραπάνω βήματα θα έχει ως συνέπεια την μη σωστή λειτουργία του σκάφους και την πλεύση του στη μη μέγιστη ταχύτητα. Με τον μικρό διακόπτη ο οποίος βρίσκεται επάνω αριστερά ενεργοποιούμε τον μηχανισμό της απαγκίστρωσης και τοποθετούμε το άκρο της πετονιάς που θέλουμε να μεταφέρουμε. Δίνουμε προσοχή έτσι ώστε κατά το ρίξιμο του σκάφους μας στο νερό να αποφύγουμε το μπλέξιμο της πετονιάς μας ή του παράμαλλου με το πηδάλιο ή την προπέλα. Οδηγούμε το σκάφος στο σημείο που θέλουμε να απελευθερώσουμε το δόλωμα μας και κατόπιν απενεργοποιούμε τον μηχανισμό απαγκίστρωσης για να γίνει η απελευθέρωση.

ΠΡΟΣΟΧΗ. Εάν διαπιστώσουμε ότι στην περιοχή που πρόκειται να χρησιμοποιήσουμε το σκάφος υπάρχουν επιπλέοντα απορρίμματα, φύκια, ξύλα κτλ ΤΟΤΕ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΣΚΑΦΟΥΣ! Αποφεύγουμε να κάνουμε χρήση του σκάφους κοντά σε εκβολές ποταμών, ναυπηγεία, εγκαταστάσεις βιολογικού καθαρισμού, παράκτιες βιομηχανίες, ιχθυόσκαλες, μετά από έντονους νότιους ανέμους (επιπλέοντα φύκια)

Προσοχή, μετά την απελευθέρωση προσέχουμε έτσι ώστε το σκάφος μας να μην περάσει επάνω από την πετονιά-νήμα κατά την επιστροφή του στην ακτή. Στην περίπτωση που καταλάβουμε ότι η προπέλα του σκάφους έπιασε την πετονιά μας σταματάμε την λειτουργία της από την τηλ/νση και τραβάμε το σκάφος στην ακτή από την πετονιά. Σε αντίθετη περίπτωση θα καταστραφεί ο κινητήρας του σκάφους.

Αφού επιστρέψει το σκάφος μας στην ακτή δίνουμε μεγάλη προσοχή ώστε να μην χτυπήσει το σκάφος, προπέλα και πηδάλιο σε κάποιο εμπόδιο του βυθού, πέτρα, άμμος κτλ. Ανοίγουμε το καπάκι του σκάφους μας και ελέγχουμε την τάση της μπαταρίας μας. 


Τεχνικά προβλήματα και λύσεις.

Πρόβλημα 1. Έχω ενεργοποιήσει την τηλ/νση και έχω συνδέσει την μπαταρία στο σκάφος αλλά ο κινητήρας του σκάφους δεν λειτουργεί και ακούγεται ένας επαναλαμβανόμενος ήχος από το εσωτερικό του.  Προτεινόμενες ενέργειες: Τοποθετήστε τον αριστερό μοχλό της τηλεκ/νσης στο κατώτερο σημείο και κατόπιν πιέστε το μικρό μεταλλικό κουμπί το οποίο βρίσκεται στην δεξιά πλευρά του μοχλού προς τα κάτω για 5 δευτερόλεπτα. 

Πρόβλημα 2. Δεν λειτουργεί η απαγκίστρωση του σκάφους. Προτεινόμενες ενέργειες: Ελέγξτε τα φις τα οποία βρίσκονται στον δέκτη κάτω από την κεραία του σκάφους. Αν είναι όλα συνδεδεμένα, κατόπιν ελέγξτε για υγρασία στο εσωτερικό του σκάφους καθώς και στο διακόπτη ο οποίος ελέγχει την απαγκίστρωση στην τηλ/νση.  Τοποθετήστε σπρέι επαφών μέσα στον διακόπτη. 

Πρόβλημα 3. Δεν λειτουργεί το πηδάλιο του σκάφους. Προτεινόμενες ενέργειες: Ελέγξτε τα φις τα οποία βρίσκονται στον δέκτη κάτω από την κεραία του σκάφους. Αν είναι όλα συνδεδεμένα, κατόπιν ελέγξτε για υγρασία στο εσωτερικό του σκάφους.

Πρόβλημα 4. Το σκάφος δεν λειτουργεί στην μέγιστη ταχύτητα ή δεν έχει την απαραίτητη δύναμη έλξης. Προτεινόμενες ενέργειες: Ελέγξτε για τυχόν απορρίμματα στον άξονα της προπέλας, κατόπιν ελέγξτε την κατάσταση της προπέλας όπως, τυχόν απώλειας ενός από τα πτερύγια της, έλεγχος βίδας συγκράτησης της προπέλας, κτλ. Ελέξτε την τάση της μπαταρίας. Αν η τάση είναι κάτω από 14,5V τότε φορτίστε. Ελέγξτε το σημείο που συνδέεται ο άξονας της προπέλας και τον κινητήρα στο εσωτερικό του σκάφους για πιθανή καταστροφή του ή χαλάρωσης κάποιας από τις βίδες συγκράτησης. Πιθανή απορρύθμιση των ρυθμίσεων της τηλ/νσης από τον χρήστη ή πιθανή καταστροφή του κινητήρα ή της μπαταρίας.  

Πρόβλημα 5. Δεν λειτουργούν τα φώτα του σκάφους. Προτεινόμενες ενέργειες : Ελέγξτε τα φις τα οποία βρίσκονται στον δέκτη κάτω από την κεραία του σκάφους. Αν είναι όλα συνδεδεμένα, κατόπιν ελέγξτε για υγρασία στο εσωτερικό του σκάφους. Αν το σκάφος είναι εφοδιασμένο με μονάδα GPSF ακολουθείστε να επόμενα βήματα. Ενεργοποιήστε την τηλ/νση και κατόπιν συνδέστε την μπαταρία στο σκάφος. Παρατηρήστε αν τα φώτα ενεργοποιήθηκαν και κατόπιν έσβησαν όταν συνδέσατε την μπαταρία και κατόπιν ενεργοποιήστε τα φώτα από την τηλ/νση. Επαναλάβετε τον έλεγχο.

Πρόβλημα 6.  Δεν ενεργοποιείται το LED του GPS. Προτεινόμενες ενέργειες : Τοποθετήστε το σκαφάκι σε ανοικτό χώρο χωρίς κάποιο εμπόδιο όπως δέντρα, καλώδια ΔΕΗ, σκέπαστρα κτλ. και αναμένεται για δύο λεπτά. Σε περίπτωση που δεν ενεργοποιηθεί μετά από 2 λεπτά, πιέστε το κουμπί του GPSF για 4 δευτερόλεπτα και τοποθετήστε το σκάφος στη θάλασσα. Κατόπιν οδηγήστε το σκάφος σε απόσταση 30 μέτρων από την ακτή και ενεργοποιήστε την αυτόματη επιστροφή τοποθετώντας τον επάνω αριστερό διακόπτη στην κάτω θέση. Αν το σκάφος μπει στην διαδικασία επιστροφής στην ακτή, τότε σημαίνει ότι το GPSF λειτουργεί κανονικά αλλά το LED έχει καταστραφεί., κατόπιν απενεργοποιήστε την αυτόματη επιστροφή και ανακτήστε τον έλεγχο του σκάφους.

Για οποιοδήποτε τεχνικό πρόβλημα επικοινωνήστε με την AIGAIO RCB


Πλήρης αναφορά στις μπαταρίες Lipo ( ιόντων λιθίου ), χαρακτηριστικά και ασφάλεια.

Μεγάλη προσοχή στις μπαταρίες Lipo 

ΠΡΟΣΟΧΗ: ΔΕΝ ΦΟΡΤΙΖΟΥΜΕ ΤΙΣ ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ ΣΕ ΚΛΕΙΣΤΟ ΧΩΡΟ

Μπαταρίες ιόντων Λιθίου – φόρτιση εκφόρτιση και τύποι μπαταριών

Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου χρησιμοποιούνται σήμερα σε ένα τεράστιο εύρος Τηλεκατευθυνόμενων Μοντέλων. Μπορούν να αποθηκεύουν μεγάλες ποσότητα ενέργειας είναι οι πιό ελαφριές μπαταρίες, αφού το λίθιο είναι το πιο ελαφρύ μέταλλο. 
Μπορείτε επίσης να επαναφορτίσετε την μπαταρία ιόντων λιθίου όποτε σας βολεύει χωρίς να χρειάζεται πλήρη φόρτιση ή πλήρη αποφόρτιση πράγμα…
το οποίο απαιτούν οι άλλες μπαταρίες για καλύτερη απόδοση. Για αυτό τον λόγο εξασφαλίζουν καλύτερη απόδοση στα μοντέλα rc, και έχουν διπλάσια αυτονομία και πενταπλάσια διάρκεια ζωής.

Οι μπαταρίες λίθιου (συμπεριλαμβανόμενες πολυμερείς μπαταρίες λίθιου) είναι οι επαναφορτιζόμενες που χρησιμοποιούνται κυρίως στο μοντελισμό.

Τα στοιχεία Li-Po έχουν ονομαστική τάση 3,7V. Η πρακτική περιοχή τάσης είναι από 4,2 Volts όταν είναι φρεσκοφορτισμένα, έως 3 Volts όταν εκφορτιστούν. Η εξωτερική διαφορά από τα στοιχεία Li-Ion είναι ότι περικλείονται σε μαλακό περίβλημα που λέγεται “φάκελλος”. Αυτό το γεγονός τα κάνει να είναι πολύ ελαφρυά συγκριτικά με όλα τα άλλα στοιχεία, και αποκλείει τον κίνδυνο έκρηξης, αφού δεν μπορεί να αναπτυχθεί μεγάλη πίεση στο εσωτερικό του στοιχείου, όχι όμως και τον κίνδυνο ανάφλεξης όπως θα δούμε στην συνέχεια. Η σχέση βάρους / χωρητικότητας και η ικανότητά τους να εκφορτίζονται με μεγάλες συγκριτικά εντάσεις,.

Προσοχή: Η εργασία για την σύνδεση μεμονομένων στοιχείων μεταξύ τους είτε σε σειρά, είτε παράλληλα, μέσω των γυμνών ακροδεκτών τους, εγκυμονεί κινδύνους βραχυκυκλώματος, που έχει σαν συνέπεια την ανάφλεξη του στοιχείου. 

Φόρτιση
Οταν φεύγουν από το εργοστάσιο κατασκευής τους, οι Li-Po έχουν περίπου το 50% του φορτίου τους. 
Τα στοιχεία Li-Po απαιτούν ειδικές παραμέτρους φόρτισης, που ΜΟΝΟ φορτιστές κατασκευασμένοι για Lipo μπορούν να χρησιμοποιηθούν.
Η μέγιστη τάση φόρτισης ανά στοιχείο (σε σειρά) είναι 4,235V. Στην πράξη η τάση φόρτισης ορίζεται στα 4,2V ή στα 4,15V για περισσότερη ασφάλεια. 
Η φλόγα που βγαίνει από ένα στοιχείο Li-Po θυμίζει βεγγαλικό και φθάνει τα 3-4 μέτρα. 
Φορτίζοντας με ρεύμα μεγαλύτερο από το επιτρεπόμενο, δεν θα κερδίσεις τόσο χρόνο που να αντισταθμίζει την αναμενόμενη μείωση της ζωής της μπαταρίας και της χωρητικότητά της, ή τον κίνδυνο ανάφλεξης των στοιχείων.
Η φόρτιση μπορεί να γίνει με τα στοιχεία σε σειρά ή παράλληλα, ή και σε συνδυασμό των δύο. Σε κάθε περίπτωση τα στοιχεία πρέπει να είναι ακριβώς τα ίδια. Μην αφήνεις μόνες τις μπαταρίες λιθίου σε φόρτιση. Να τις επιβλέπεις πολύ συχνά, και να τις αγγίζεις με το χέρι για να αισθανθείς την πιθανή αύξηση της θερμοκρασίας. Μη τις φορτίζεις μέσα στη συσκευή. Στο σπίτι, τοποθέτησε την μπαταρία που φορτίζει μακρυά από εύφλεκτα υγρά, ή εύφλεκτα αντικείμενα, σε χώρο άκαυστο, ή μέσα μεταλλικό κουτί.  Μη φορτίζεις μπαταρίες λιθίου μέσα στο αυτοκίνητο. 
Εάν περάσει ο προβλεπόμενος χρόνος φόρτισης και δεν έχει φορτίσει πλήρως η μπαταρία, σταμάτα την φόρτιση και θεώρησε την μπαταρία αυτή “εκτός χρήσης”.

Εκφόρτωση
Οι διάφορες μάρκες ορίζουν διαφορετικές τιμές κατώτατης ασφαλούς τάσης για κάθε στοιχείο. Διάφορες εταιρείες ορίζουν ότι η τάση ενός εκφορτισμένου στοιχείου Li-Po, δεν πρέπει να πέσει πιό κάτω από 3,0V σε ηρεμία, ή από 2,5 V υπό φορτίο. Αν η τάση πέσει σε χαμηλότερες τιμές από αυτές που ορίζει η εταιρεία του στοιχείου, το στοιχείο θα χαλάσει. 
Η πρώτη γενιά Li-Po περιόριζε το ρεύμα εκφόρτισης στα 2-3C, και η δεύτερη γενιά στα 5-6C. Σήμερα υπάρχουν στοιχεία που επιτρέπουν εκφόρτιση με 8-40C, όχι βέβαια χωρίς μείωση της ωφέλιμης χωρητικότητάς τους, ή ακόμα και της ζωής τους. Οταν αγοράζεις μία νέα μπαταρία σημείωσε επάνω της με μαρκαδόρο το μέγιστο ρεύμα εκφόρτισης σύμφωνα με τις προδιαγραφές της.
Ο περιορισμός της έντασης εκφόρτισης ανά στοιχείο, μπορεί να ξεπεραστεί αν ενώσουμε δύο ή περισσότερα ίδια στοιχεία παράλληλα. Για παράδειγμα αν ένα στοιχείο μπορεί να εκφορτιστεί με ρεύμα 5Α,ενώνοντας δύο ίδια παράλληλα μπορούμε να πάρουμε ρεύμα 10Α, με τρία ίδια παράλληλα να πάρουμε ρεύμα 15Α,κ.ο.κ. 
Όταν κάποια μπαταρία Li-Po εκφορτίζεται με ρεύμα πολύ μεγαλύτερο από ότι συνιστάται, για αρκετά λεπτά της ώρας η θερμοκρασία των στοιχείων θα ανέβει σε σημείο που μέσω μιάς  χημικής αντίδρασης θα αυξηθεί η εσωτερική αντίσταση των στοιχείων. Αν αυτό γίνει η ισχύς της μπαταρίας ελαττώνεται.
Αποθήκευση-Συντήρηση- Προφυλάξεις
Έχουν μικρό βαθμό εκφόρτισης στην αποθήκευση. Θεωρητικά αυτό σημαίνει ότι μπορείς να τις φορτίσεις σήμερα και να τις χρησιμοποίησης  μετά από 6 μήνες. Όμως στην πράξη τα πράγματα είναι διαφορετικά.
Οι Li-Po δεν πρέπει να μένουν πλήρως φορτισμένες για περισσότερο από ένα μήνα. Εάν τις αποθηκεύσεις με πλήρη ενέργεια και για μεγάλο διάστημα, θα μειωθεί η δυνατότητα να ανακτούν όλη την ονομαστική χωρητικότητά τους. Παράλληλα, στην μακρόχρονη αποθήκευση πρέπει να ελέγχεις ότι η τάση τους δεν θα πέσει κάτω από τα 3,0V (ανά στοιχείο). Αν φοβάσαι ότι πλησιάζει η στιγμή που θα συμβεί κάτι τέτοιο, φόρτισέ τες στο 5-10%. 
Μην τσακίσεις το στοιχείο. Ούτε να επιχειρήσεις να ανοίξεις το πλαστικό περίβλημά του. Μη τις πετάξεις στην φωτιά. 
Αν ο υγρός ηλεκτρολύτης έρθει σε επαφή με το δέρμα ή τα μάτια, πρώτα ξέπλυνε την περιοχή με άφθονο νερό, και μετά πήγαινε στον γιατρό. Αν οι μπαταρίες χτυπηθούν με βίαιο τρόπο  άφησέ τες επί 30 λεπτά να διαπιστώσεις αν θα εκδηλώσουν αντίδραση ή όχι. Η φωτιά μπορεί να προέλθει από την επαφή του Λϊθιου με το οξυγόνο του αέρα. Μη προσπαθήσεις να φορτίσεις στοιχείο που δείχνει έστω και μικρή ζημιά . Αν στοιχείο φουσκώσει κατά την διάρκεια της φόρτισης, διάκοψε αμέσως την φόρτιση, και απομάκρυνέ το σε ασφαλές σημείο, γιατί μπορεί να αναφλεγεί μετά από αρκετή ώρα.
Μην κάνεις το λάθος να τις βάλεις για φόρτιση με αντίστροφη πολικότητα. Θερμοκρασία αποθήκευσης και χρήσης είναι 0-50 βαθμοί κελσίου. Η θερμοκρασία τους δεν πρέπει να υπερβεί τους 70 κατά την εκφόρτιση.

Είναι επικίνδυνες?
Ναι, οι μπαταρίες λιθίου είναι επικίνδυνες , όσο περίεργο και να σας φαίνεται. Ο λόγος που συμβαίνει αυτό, είναι πως τα ενεργά χημικά συστατικά που τις απαρτίζουν, διαχωρίζονται απο κάποιο μονωτικό υλικό -εσωτερικά των κελιών της μπαταρίας- το οποίο εαν διαρραγεί και τα χημικά έρθουν απότομα σε επαφή, τότε η αντίδραση είναι βίαιη και παράγει μεγάλη ποσότητα αερίων και ανεβάζει πολύ υψηλή θερμοκρασία. Ο συνδυασμός αυτός είναι που τις κάνει επικίνδυνες γιατί η βίαιη εκτόνωση θα προκαλέσει έκρηξη.


Όροι εγγύησης – ασφαλείας και σωστής χρήσης του τηλεκατευθυνόμενου σκάφους

Το τηλεκατευθυνόμενο σκάφος είναι κατασκευασμένο μόνο για χρήση παράκτιου ψαρέματος. Δεν επιτρέπετε η χρήση του για μοντελισμό, διασκέδαση κτλ.

Είναι 100% χειροποίητο και πληροί όλους τους κανόνες ασφαλής χρήσης για τον χειριστή.

Δεν θα πρέπει να γίνεται χρήση του σκάφους στη περίπτωση που η κατάσταση των μπαταριών του σκάφους και της τηλ/νσης δεν είναι πάνω από 50%

Ελέγχουμε πάντα τα σωληνάκια ψύξης του κινητήρα (αν και εφόσον υπάρχουν) πριν από κάθε χρήση.

Δεν χρησιμοποιούμε το σκάφος με κυματισμό άνω των 50 εκατοστών(6 Beaufort)

Δεν λειτουργούμε το σκάφος (προπέλα και πηδάλιο) εκτός νερού πάνω από πέντε (5) δευτερόλεπτα. (κίνδυνος για τις τσιμούχες)

Κατά την τοποθέτηση των μπαταριών του σκάφους και της τηλ/νσης προσέχουμε για την σωστή σύνδεση των καλωδίων

Δεν κατευθύνουμε το σκάφος σε μεγαλύτερη απόσταση από αυτή των 100 μέτρων από την ακτή χωρίς κιάλια.

Απαγορεύεται η φόρτιση των μπαταριών του σκάφους με διαφορετικό φορτιστή από αυτό που παραδίδεται κατά την πώληση του σκάφους

Κατά την διάρκεια της έλξης της αρματωσιάς, πετονιάς κτλ δεν σταματάμε την κίνηση του σκάφους (Κίνδυνος μπλεξίματος στο πηδάλιο, προπέλα)

Μετά από κάθε χρήση και πριν από την αποθήκευσή του σκάφους, αποσυνδέουμε τους πόλους των μπαταριών.

Απαγορεύεται οποιαδήποτε εργασία στο σκάφος εκτός από αυτές που αναφέρονται στην παράγραφο του εγχειρίδιο χρήσης (user manual).

Τοποθετούμε το σκάφος στο νερό με μεγάλη προσοχή

Κατά την τοποθέτηση του στο νερό θα πρέπει να προσέχουμε το βάθος του νερού να ξεπερνάει τα τριάντα (30) εκατοστά να αποφεύγονται τα βράχια και να μην περιέχονται σε αυτό, απορρίμματα, φύκια κτλ.

Η εγγύηση που καλύπτει τα σκαφάκια της AIGAIO RCB ΔΕΝ καλύπτει την μπαταρία!

  • Η εταιρία δεν φέρει καμία ευθύνη για οποιαδήποτε βλάβη, απώλεια, καταστροφή του σκάφους μετά από την μη τήρηση των όρων εγγύησης και σωστής λειτουργίας της παραγράφου 4.β στο εγχειρίδιο χρήσης (user manual) του σκάφους . 
  • Το τηλεκατευθυνόμενο σκάφος καλύπτεται από εγγύηση ενός (1) έτους κατόπιν τήρησης των όρων εγγύησης και σωστής λειτουργίας της του user manual του σκάφους και ισχύει για ένα έτος από την ημέρα αγοράς του. 
  • Στην περίπτωση που το προϊόν αποδειχθεί ελαττωματικό κατά τη διάρκεια του χρόνου εγγύησης, η εταιρεία διατηρεί το δικαίωμα είτε να το επισκευάσει δωρεάν στις εγκαταστάσεις της, είτε να το αντικαταστήσει πλήρως. Η παροχή αυτή μπορεί να απαιτηθεί με την παρουσίαση αυτού του εντύπου μαζί με το πρωτότυπο τιμολόγιο ή απόδειξη λιανικής που εκδόθηκε κατά την αγορά του προϊόντος όπου είναι εμφανής η ημερομηνία αγοράς. 
  •  Η εταιρεία διατηρεί το δικαίωμα να αρνηθεί την επισκευή της εγγύησης αν η πληροφορία αυτή έχει αφαιρεθεί ή έχει τροποποιηθεί μετά την αρχική αγορά του προϊόντος ή είναι διαφορετική από την αντίστοιχη πληροφορία που διατηρεί στα αρχεία της. Επιπλέον, η εταιρεία διατηρεί το δικαίωμα να αντικαταστήσει το ελαττωματικό προϊόν με άλλο αντίστοιχο προϊόν, το οποίο έχει ποιότητα ίδια ή παρόμοια με αυτήν του ελαττωματικού προϊόντος χωρίς το ελάττωμα, αντί να επισκευάσει το προϊόν. 
  • Δυνατότητα για service εγγύησης υπάρχει στις εγκαταστάσεις της εταιρείας. Κάθε δαπάνη για την ασφαλή μεταφορά του προϊόντος προς και από τις εγκαταστάσεις αυτές βαρύνουν τον πελάτη. Αν το προϊόν έχει μεταφερθεί σε άλλη χώρα, το προϊόν θα πρέπει να μεταφερθεί στη χώρα που αγοράσθηκε ώστε να μπορεί να γίνει χρήση του παρόντος εντύπου εγγύησης. 
  • Αποτελεί ευθύνη του πελάτη να ενημερώνει την εταιρεία για τις ρυθμίσεις του προϊόντος πριν την επισκευή. 
  • Το προϊόν δεν καλύπτεται από την παρούσα εγγύηση για ελαττώματα που προέρχονται από λάθος χρήση, υπερβολική χρήση, χειρισμό ή λειτουργία του προϊόντος κατά τρόπο μη σύμφωνο με τις οδηγίες που περιέχονται στο εγχειρίδιο χρήσης και/ή στα σχετικά έγγραφα χρήσης, συμπεριλαμβανομένων πτώσης, υποβολής σε υπερβολικές δονήσεις και κακής μεταχείρισης του προϊόντος. 
  • Το προϊόν δεν καλύπτεται από την παρούσα εγγύηση για ελαττώματα που οφείλονται σε χρήση ανταλλακτικών και αναλώσιμων που δεν είναι συμβατά με το προϊόν. Ελαττώματα που οφείλονται σε σύνδεση του προϊόντος σε εξοπλισμό με τον οποίο η σύνδεση δεν είναι εγκεκριμένη. Ελαττώματα που οφείλονται σε ανεπαρκή συσκευασία του προϊόντος κατά την επιστροφή του στις εγκαταστάσεις της εταιρείας. Ελαττώματα που οφείλονται σε ατυχήματα και καταστροφές και κάθε άλλη αιτία που είναι πέρα από τον έλεγχο της κατασκευάστριας εταιρείας συμπεριλαμβάνοντας (χωρίς να περιορίζεται σ’ αυτά) ηλεκτρικό ρεύμα, νερά, φωτιά, δημόσιες αναταραχές. Ελαττώματα που οφείλονται σε αμέλεια ή ελλιπή συντήρηση του προϊόντος. Ελαττώματα που οφείλονται σε φυσικές καταστροφές ή ατυχήματα. Ελαττώματα που οφείλονται στη μη τήρηση των οδηγιών εγκατάστασης και των επισημάνσεων των εγγράφων που συνοδεύουν το προϊόν, στην περίπτωση που η εγκατάσταση γίνει από μη εξουσιοδοτημένο από την εταιρεία πρόσωπο. 
TRANSLATE